Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Paradyżu

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Paradyżu

18 SIERPNIA 2021r DYŻUR EKSPERTA ZUS

Data publikacji: 2021-08-16

1

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK)

Data publikacji: 2021-07-21

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, dodatkowo bez wychodzenia z domu.

Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.

JEDEN NUMER DLA CAŁEJ POLSKI

Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom.

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

POMOC MEDYCZNA W NOCY, W WEEKENDY I ŚWIĘTA? OTRZYMASZ JĄ W TPK

Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.

Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

ZADZWOŃ, JEŚLI POTRZEBUJESZ NAGŁEJ POMOCY MEDYCZNEJ, KONSULTACJI, E-RECEPTY LUB E-SKIEROWANIA

TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi Twój niepokój, wtedy możesz skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem.

 

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

  • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
  • kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku)
  • a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

– Dzięki teleplatformie kontakt z lekarzem, pielęgniarką, bądź położną w stanach nagłego zachorowania poza godzinami pracy POZ będzie znacznie łatwiejszy. Bez wychodzenia z domu połączymy się bezpłatnie z personelem medycznym i otrzymamy niezbędną pomoc, szczegółowo skonsultujemy nasze dolegliwości, otrzymamy e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie – zaznacza Filip Nowak, p.o. prezesa NFZ.

JAK WYGLĄDA ROZMOWA?

Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.

W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.

Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę,e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego.

 

Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

PLATFORMA JEST DOSTĘPNA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

123

WAŻNA INFORMACJA! – KOLEJNY ETAP SZCZEPIEŃ PRZECIW COVID-19

Data publikacji: 2021-06-24

Szanowni Państwo,

Jesteśmy w trakcie kolejnego etapu realizacji Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19, i to od nas zależy jak ochronimy nas samych, ale także naszych rodziców, dziadków, dzieci i przyjaciół.

Kampania informacyjna #SzczepimySię ma uświadamiać, informować i rozwiać wszelkie wątpliwości na temat szczepionki. Zapraszamy do zapoznania się z aktualnymi informacją nt. Narodowego Programu Szczepień, która znajduje się pod linkiem: https://www.gov.pl/szczepimysie oraz pod numerem telefonu 989 -  Rządowej Infolinii Narodowego Programu Szczepień przeciwko COVID-19.

Pragniemy przypomnieć, że od dnia 13 stycznia 2021 r. uruchomiona została usługa informacyjna pod numerem tel. 518-166-074  na temat programu szczepień. Jeżeli są osoby niepełnosprawne, niesamodzielne, mające problemy w poruszaniu się albo nie są w stanie zorganizować dojazdu we własnym zakresie, prosimy o zgłaszanie się w celu udzielenia pomocy w dotarciu do punktu szczepień przy pomocy jednostek organizacyjnych ochotniczych straży pożarnych Gminy Paradyż: OSP Honoratów, OSP Przyłęk, OSP Stawowice, OSP Popławy-Kolonia, które są zaangażowane ze strony samorządu Gminy Paradyż w realizację programu szczepień.

Poniżej podajemy kilka argumentów dlaczego warto się zaszczepić przeciw COVID-19.

  1. Bo uchronisz siebie przed niebezpieczeństwem.

Z bardzo dużym prawdopodobieństwem – sięgającym nawet 95% – szczepienie uchroni Cię przed zakażeniem COVID-19.

  1. Bo uratujesz komuś życie.

Im więcej będzie zaszczepionych osób, tym szybciej osiągniemy odporność populacyjną.

  1. Bo możesz!

Szczepionki na koronawirusa są dobrowolne, bezpłatne i skuteczne.

  1. Bo pomożesz zwalczyć pandemię na świecie.

Od wybuchu epidemii na COVID-19 zmarło już ponad 1,5 mln ludzi na całym świecie. Każdy zaszczepiony to potencjalnie od kilku do kilkunastu osób uchronionych przed zarażeniem. Już 50% zaszczepionej populacji istotnie wpłynie na zmniejszenie ryzyka szerzenia się w niej koronawirusa.

  1. Bo zyskasz spokój.

Szczepiąc się, zyskasz wewnętrzny spokój, wynikający z bezpieczeństwa własnego i najbliższych.

  1. Bo szczepionki są bezpieczne.

Szczepionki są badane przez najlepszych naukowców z całej UE. Ich dopuszczenie do użytku jest zależne od decyzji Europejskiej Agencji Leków.

  1. Bo zostaniesz zbadany.

Przed szczepieniem zostaniesz przebadany przez lekarza. Dzięki temu sprawdzisz swój aktualny stan zdrowia.

  1. Bo dzięki Tobie szybciej wrócimy do normalności!

Szczepiąc się, przyczyniasz się do szybszego znoszenia ograniczeń i powrotu nas wszystkich do normalnego życia.

  1. Powrót do normalności oznacza:
  • odejście od maseczek,
  • swobodne spotkania z rodziną i przyjaciółmi,
  • powrót dzieci do szkół i rozwój ich kompetencji społecznych,
  • dalszy rozwój gospodarki,
  • ochronę miejsc pracy oraz szansę na nowe zatrudnienia,
  • swobodny dostęp do basenów, siłowni, kin i teatrów,
  • wakacje bez ograniczeń,
  • poprawę jakości życia nas wszystkich.
  1. Szczepionki są najbardziej skuteczną metodą chroniącą przed zarażeniem różnymi chorobami. Ludzkość z powodzeniem korzysta z tej zdobyczy cywilizacji od kilkuset lat.

 

Przypominamy, że punktem szczepień wskazanym na terenie Gminy Paradyż jest SP ZOZ SP w Opocznie Gminny Ośrodek Zdrowia w Paradyżu, ul. Polna 1, 26-333 Paradyż, tel. 44 758–40–45.

Aby umówić termin szczepienia, wystarczy zadzwonić na infolinię 989, wysłać sms o treści „SzczepimySie” pod numer 880-333-333, skorzystać z e-Rejestracji, umówić się bezpośrednio w punkcie szczepień.

Dedykowany nr telefonu dla mieszkańców Gminy Paradyż mających trudności z transportem do punktu szczepień oraz o potrzebach w tym zakresie to 518-166-074, który jest dostępny w godzinach pracy Urzędu Gminy w Paradyżu  w dni robocze od poniedziałku do piątku t.j.  od 8:00 do 15:00.

12

ZMIANY DOTYCZĄCE ŚWIADCZENIA „DOBRY START” 300+

Data publikacji: 2021-06-23

Wójt Gminy Paradyż informuję, że od 1 lipca 2021 r. realizatorem rządowego programu „ Dobry Start” będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a nie jak dotychczas Gmina Paradyż.

Z dniem 5 czerwca 2021 r. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.

Jak składać wniosek od 1 lipca 2021 r.?

Wszystkie osoby od 1 lipca br. mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski wyłącznie online:

  • przez bankowość elektroniczną
  • przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
  • przez portal PUE ZUS.

Nie będzie natomiast możliwości składania wniosków w formie tradycyjnej – papierowej.

Warto zaznaczyć, że dla osób, które do tej pory składały wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS oraz system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.

Wnioski w formie elektronicznej można składać do dnia 30 listopada 2021 r.

1

SZCZEPIENIE MOBILNE – SPRAWDŹ JAK DOSTAĆ JEDNODAWKOWĄ SZCZEPIONKĘ J&J PRZECIW COVID-19.

Data publikacji: 2021-06-16

SZCZEPIENIE MOBILNE – SPRAWDŹ JAK DOSTAĆ JEDNODAWKOWĄ SZCZEPIONKĘ J&J PRZECIW COVID-19.

WÓJT GMINY PARADYŻ, uprzejmie informuję, że w dniu 19 czerwca 2021r. na terenie Gminy Rozprza w sąsiednim powiecie piotrkowskim, Wojewoda Łódzki we współpracy z władzami lokalnymi zaprasza na szczepienia preparatem firmy J&J wszystkie zainteresowane osoby. 

Mobilny Punkt Szczepień będzie dostępny w Rozprzy (Stadion) ul. Sportowa 7a, 97-340 Rozprza

 

Załączniki:

  1. informacja (plik pdf 264KB)

Szczepienia przeciwko COVID-19 - ważne informacje !!!

Data publikacji: 2021-04-14

Poniżej zamieszczamy link do ważnych materiałów promocyjnych odnośnie szczepień -
https://www.gov.pl/web/szczepimysie/

RUSZA POMOC ŻYWNOŚCIOWA

Data publikacji: 2021-02-16

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Paradyżu informuje, że rusza wydawanie żywności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym w roku 2021r.

UWAGA !
Aktualnie żywność będzie wydawana przez "Spółdzielnię Socjalną Ewa"
Adres do odbioru Opoczno ul. Szewska 2.
Osoby zainteresowane pomocą żywnościową prosimyo kontakt telefoniczny tel. 44 7584016

W miesiącu lutym żywność będzie wydawana w dniach 18.02.2021r i 25.02.2021r w godz. od 9.00 do 14.00

Osoby odbierające żywność zobowiązane są do przestrzegania reżimu sanitarnego (założone maseczki oraz zachowanie należytej odległości od innych osób).

NOWE TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA WYCHOWAWCZEGO 500+

Data publikacji: 2021-01-27

Wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy 2021/2022 trwający od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r. będzie można składać:
- od 1 lutego 2021 r. drogą elektroniczną przez internet poprzez kanały:

  • bankowość elektroniczna
  • strona empatia.mrips.gov.pl
  • platforma PUE ZUS

- od 1 kwietnia 2021 r. drogą tradycyjną (papierową) w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Paradyżu lub za pośrednictwem poczty.

Przypominamy, że od 1 lipca 2019 r. przyznanie świadczenia wychowawczego nie wymaga wydawania i doręczania decyzji administracyjnej. Rodzic wnioskujący o świadczenie wychowawcze otrzyma, na adres e-mail, informację o przyznaniu świadczenia. Jeśli nie poda we wniosku adresu poczty elektronicznej, taką informację będzie mógł odebrać osobiście. Nieodebranie informacji nie będzie miało żadnego wpływu na wypłatę przyznanego świadczenia wychowawczego.

Świadczenie Wychowawcze 500+ - Komu przysługuje?
Świadczenie wychowawcze przysługuje w wysokości 500,00 zł miesięcznie na każde dziecko do ukończenia 18 roku życia, bez względu na dochód osiągany w rodzinie.
Świadczenie wychowawcze przysługuje:
- matce,
- ojcu,
- opiekunowi faktycznemu dziecka (czyli osobie faktycznie opiekującej się dzieckiem, jeżeli wystąpiła z wnioskiem do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka),
- opiekunowi prawnemu dziecka ,
- dyrektorowi domu pomocy społecznej.
Świadczenie wychowawcze przysługuje bez względu na to czy dziecko jest wychowywane w związku małżeńskim, czy w związku nieformalnym, czy też przez osobę samotnie wychowującą dziecko. Natomiast dyrektorowi domu pomocy społecznej świadczenie wychowawcze przysługuje na dziecko umieszczone w domu pomocy społecznej, chyba że rodzice, opiekun faktyczny albo opiekun prawny uczestniczą w opiece nad dzieckiem i spełniają warunki uprawniające do otrzymania świadczenia wychowawczego.
Świadczenie wychowawcze nie przysługuje, jeżeli:

- dziecko pozostaje w związku małżeńskim;
- dziecko zostało umieszczone w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie albo w pieczy zastępczej;
- pełnoletnie dziecko ma ustalone prawo do świadczenia wychowawczego na własne dziecko;
- członkowi rodziny przysługuje za granicą na dziecko świadczenie o podobnym charakterze do świadczenia wychowawczego, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej.

Czytaj całość publikacji "NOWE TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA WYCHOWAWCZEGO 500+"

Załączniki:

  1. Oświadczenie (plik pdf 270KB)
  2. Informator (plik pdf 156KB)

Rozstrzygnięcie zapytania ofertowego

Data publikacji: 2020-12-29

W dniu 22 grudnia 2020 r. Zamawiający - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Paradyżu dokonał rozstrzygnięcia wyboru najkorzystniejszej oferty o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza kwoty 30 000 euro na realizację usługi "Świadczenie usług schronienia w schronisku dla osób bezdomnych oraz schronienia w schronisku z usługami opiekuńczymi dla osób bezdomnych z terenu Gminy Paradyż". Wybrano ofertę Akademii Innowacji Społecznych, Bieganów 72a, 96 - 316 Międzyborów, której zlecona zostanie realizacja w/w usługi.

Załączniki:

  1. Rozstrzygnięcie zapytania ofertowego (plik pdf 1167KB)

Zapytanie ofertowe !

Data publikacji: 2020-12-04

Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia w schronisku dla osób bezdomnych oraz usług schronienia w schronisku z usługami opiekuńczymi dla osób bezdomnych z terenu Gminy Paradyż

Załączniki:

  1. Zapytanie ofertowe ! (plik pdf 7041KB)

Zobacz także: archiwum "Aktualności" (archiwum)...